Warzywnie :)

Dzisiaj odwiedziła mnie koleżanka, studiujemy razem, i miło jest jak ktoś jednak pamięta:) zaskoczyłam ją ciastem z marchewki i buraków. Przepis dostałam od Szefowej już jakiś czas temu:)
Przepis jest prosty, a wykonanie dość szybkie :)



Składniki:
  • 3 żółtka
  • 1  szklanka cukru ( można dać 1,5 szklanki)
  • 1 szklanka oleju
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 1 szklanka buraków startych na tarce o dużych oczkach
  • 1 szklanka marchwi startej jw.
  • ½ szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki soli
  • 4 białka (dałam 3)
  • szczypta soli
  • cukier puder do dekoracji

Sposób przygotowania:

Żółtka utrzeć z cukrem, dodać olej i aromat. Wmieszać buraki i marchew, następnie orzechy. Wsypać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i solą. Dokładnie wymieszać. Białka ze szczyptą soli ubić na sztywną pianę, powoli i delikatnie wmieszać do ciasta. Przełożyć do formy o wymiarach 29x33 (posmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą), piec w temp. 180 st. C przez 1 godz. i 15 min (ja piekłam o wiele krócej). Posypać cukrem pudrem.




Pozostaje życzyć smacznego:) 

P.S. W tle fantastyczny prezent hand made od Beci :) dziękuję:)

Komentarze