Łabędzi puch

Drugi post dzisiaj, ale nie mogłam się oprzeć :) w poprzednim wspominałam że idę piec ciasto :) i otóż upiekłam :) nowe, znalezione w starym zeszycie babci :) oczywiście wrzuciłam nazwę w wujka googla, i okazało się że jest dość popularne :) choć są nieznaczne różnice w przepisach. Upiekłam tak jak u babci w zeszycie stało :) i następnym razem zrobię inny biszkopt :) ale ten też jest niczego sobie :) Jak dla mnie jest za cienki nawet na małą blachę :) ciasto wygląda tak :

Smakuje bardzo fajnie :) i nawet usłyszałam komplement od fantastycznej ośmiolatki, która podobno nie przepada za słodyczami "... jest pyszne" :) Kasieńko, Gosiu dziękuję :)
Teraz pora na przepis, i nie wiem czy Was zaskoczę czy nie, ale od razu uprzedzam, nie ma błedu w przepisie... !!!!




Biszkopt:
  • 4 jajka
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Krem:
  • 2 czerstwe bułki kajzerki
  • 3 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 cukier wanilinowy
  • 100 g kokosu
  • 200 g masła
Dodatkowo:
  • 80 g kokosu
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka cukru
  • słoiczek dżemu wiśniowego/porzeczkowego
Sposób przygotowania::

Białka ubić z cukrem, dodać żółtka, dodać mąkę i proszek i delikatnie wymieszać. Wylać do formy wyłożonej papierem i piec około 30 minut w 180stopniach. Po wystudzeniu przekroić na dwa blaty. 
Bułki namoczyć w mleku, całość dokładnie potraktować blenderem ( ewentualnie widelcem ),  dodać cukier i kokos. Gotować około 5 minut, cały czas mieszając. Miękkie masło utrzeć na jednolitą masę, i powoli ucierając dodawać po łyżce wystudzonego budyniu z bułek.
Spód biszkoptu posmarować połową dżemu, wyłożyć połowę kremu. Na krem wyłożyć resztę dżemu, przykryć drugim biszkoptem. Na całość wyłożyć pozostały krem i posypać uprażonym kokosem.

Dodam, że dżem zmiksowałam blenderem, na gładką masę :) 
  

Mam nadzieje że ktoś się skusi i upiecze :) 
Nie będziecie żałować :)
Miłego wieczoru :)
K.




Komentarze